Konkurs fotograficzny „Oborniki i okolice w jesiennym obiektywie”

Nasz konkurs fotograficzny adresowany był do dzieci i ich Rodziców. Naszym celem było uwrażliwienie przedszkolaków na piękno przyrody najbliższej okolicy oraz dostrzeganie niezwykłych elementów natury i architektury, rozwijanie zainteresowań fotograficznych wśród dzieci przy wsparciu Rodziców oraz zachęcanie do wspólnego spędzania czasu, w sposób aktywny, na terenie naszej gminy.

Chętne Dzieci wraz z Rodzicami podczas wspólnych wycieczek sfotografowali piękno przyrody w naszym mieście i okolicy. Zdjęcia wykonane przez uczestników konkursu urzekały jesiennymi kolorami i można je było oglądać na wystawie w Bibliotece Publicznej Miasta i Gminy w Obornikach. Nasze przedszkolaki brały udział w oficjalnym otwarciu wernisażu, podczas którego otrzymały gratulacje od Dyrektora Biblioteki i Pani Dyrektor Przedszkola „Bajeczka”. Wszyscy artyści aparatu odebrali także dyplomy i upominki.

CZYTAJ WIĘCEJ

Koncert „Jesteśmy Polakami”

W dniach 9.11.i 10.11 odbył się mini- koncert „Jesteśmy Polakami” z okazji Dnia Niepodległości. Gospodarzami koncertu były dzieci z grupy „Puchatki”, „Zające” oraz „Słoneczka”. Dzieci przygotowały występ dla wszystkich grup przedszkolnych. Tematem przewodnim była oczywiście Polska-moja ojczyzna. Celem spotkania było świętowanie Dnia Niepodległości, wychowanie w miłości i szacunku do ojczyzny, kultywowanie polskich tradycji i poszerzanie wiedzy historycznej. Dzieci zaśpiewały polskie pieśni patriotyczne takie, jak „Rota” czy „Przybyli ułani pod okienko”, „Jesteśmy Polakami”, recytowały wiersze patriotyczne „Katechizm polskiego dziecka”, „Barwy ojczyste”, „Twój dom”. Koncert przebiegał w miłej, podniosłej atmosferze. Przedszkolaki były zachwycone występem swoich kolegów i koleżanek, nagrodzili ich głośnymi brawami.

CZYTAJ WIĘCEJ

Spotkanie z funkcjonariuszami obornickiej Policji

24 maja br. w naszym przedszkolu pojawili się funkcjonariusze Komendy Powiatowej Policji w Obornikach. Mili goście przeprowadzili z dziećmi rozmowę na temat bezpiecznego poruszania się na przejściu dla pieszych i na ścieżce rowerowej. Przedszkolaki wiedzą, że jadąc rowerem czy hulajnogą, zawsze bezwzględnie muszą mieć ubrany kask ochronny. Mają także świadomość, jak ważną rolę dla ochrony ludzkiego życia – spełniają kamizelki odblaskowe. Dzieci wybrały się wraz z Policjantami na skrzyżowanie i pasy, aby utrwalić w praktyce swoją wiedzę na temat bezpieczeństwa na drodze.

CZYTAJ WIĘCEJ

Pierwszy Dzień Wiosny 2021

„Zapachniało, zajaśniało – wiosna, ach to ty!”

21 marca to pierwszy dzień kalendarzowej Wiosny. Po długiej i mroźnej zimie każdy chyba marzy o ciepłych i długich dniach, promieniach słonecznych i zieleniących się drzewach, krzewach i trawnikach. Już niedługo nasze oczy będą cieszyć kolorowe kwiaty na łąkach i w ogrodach. Może właśnie wiosna, która kojarzy się nam z pogodnym niebem, wspaniałymi, różnorodnymi zapachami, a przede wszystkim z przyjemnym ciepłem i soczystą zielenią – przegoni te szarość życia codziennego 😉

Dziś całe przedszkole „Bajeczka” świętowało nadejście soczyście zielonej pory roku. Dla wszystkich dzieci był to radosny i uroczysty dzień. Mimo, że tym razem każda grupa witała wiosnę w swoim gronie, panie wychowawczynie zadbały o to, by było wyjątkowo i zapewniły przedszkolakom moc wrażeń. Każdą grupę odwiedziła w dniu dzisiejszym Pani Wiosna.

CZYTAJ WIĘCEJ

Projekt „Doktor Doświadczuś” i inne metody odkrywania świata

W grupie „Poszukiwacze Przygód” realizowany jest autorski projekt „Doktor Doświadczuś”, który pozwala naszym przedszkolakom na zdobycie wiedzy, zrozumienie otaczających nas zjawisk i pobudzenie ciekawości świata poprzez eksperymentowanie. Podczas codziennej pracy łączymy tradycyjne metody z osiągnięciami w technologii informacyjnej. Wykorzystując do nauki i zabaw ruchowych interaktywne pomoce dydaktyczne. W formie zabawy, w korelacji z wszystkimi obszarami edukacji wprowadzamy dzieci w świat języka angielskiego. Zamiłowania do śpiewu, muzyki, tańca oraz zaspokajanie potrzeby ruchu zapewniają nam cotygodniowe zajęcia rytmiki.

CZYTAJ WIĘCEJ

Innowacja „Zakodowane zdrowie”

Innowacja „Zakodowane zdrowie” jest odpowiedzią na aktualne potrzeby dzieci, wymogi edukacyjne zawarte w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz zmieniający się w bardzo szybkim tempie świat. Stworzenie innowacji inspirowane jest metodą „Kodowanie na dywanie”. Głównym celem wprowadzanej innowacji jest rozwijanie u dzieci uniwersalnych kompetencji, takich jak: logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, czy umiejętność pracy zespołowej w sposób najbardziej przyjazny dzieciom: w zabawie, w ruchu, poprzez doświadczanie i eksperymentowanie. Podczas realizacji innowacji nauka kodowania płynnie łączyła się z profilaktyką prozdrowotną. Uczenie logicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, pracy zespołowej, odpowiedzialnego korzystania z urządzeń mobilnych ważne jest już od najmłodszych lat. Kompetencje cyfrowe kształtować możemy w różnym okresie, w połączeniu z innymi ważnymi dla dziecka tematami, pamiętając o dopasowaniu metod do wieku i możliwości rozwojowych naszych wychowanków.

CZYTAJ WIĘCEJ

Program edukacyjny „Nie taki robal straszny”

Program edukacyjny „Nie taki robal straszny” mający na celu przedstawienie dzieciom zwierząt nietypowych w pozytywnym świetle. Program ma na celu poszerzenie wiedzy ogólnej na temat zwierząt: kawia domowa skinny, patyczaki, ślimaki afrykańskie Achatina. Dzięki programowi dzieci uczą się pozytywnego stosunku do zwierząt i uwrażliwiają się na ich potrzeby, nabierają szacunku do przyrody oraz uczą się, że zwierzęta, które mogą odpychać swoim wyglądem odgrywają znaczącą rolę w naszym życiu.

CZYTAJ WIĘCEJ

Zbiórka dla Schroniska „Azorek” w Obornikach

Jest taki czas w ciągu roku, na który czekamy z niecierpliwością. Jest on pełen spokoju, ciepła i radości. Wtedy gasną spory, a miłość wypełnia nasze serca. To również czas przemyśleń, wspomnień oraz spotkań z bliskimi i rodziną. Tak właśnie określa się wyjątkowy czas – czas świąt Bożego Narodzenia. W okresie przedświątecznym jesteśmy również bardzo zabiegani, ale nie zapominamy o potrzebujących. Nie każdy ma tyle szczęścia co my i wtedy najbardziej to dostrzegamy. Otwieramy się na innych, niesiemy pomoc i radość.
W naszym przedszkolu pragniemy, aby dzieci uczyły się odpowiedzialności i były wrażliwe na krzywdę innych. Aby nie były obojętne na los pokrzywdzonych, których wokół nas nie brakuje. Okres pandemii daje się we znaki wszystkim dookoła. Wielu ludzi i instytucji potrzebuje naszej pomocy bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Dlatego zorganizowaliśmy zbiórkę dla kochanych czworonogów ze Schroniska dla zwierząt „Azorek”. Przez cały tydzień, od 14 – 18 grudnia 2020r., zbieraliśmy karmę, legowiska, obroże, smycze oraz środki czystości. Celem tej akcji była pomoc w zapewnieniu właściwych warunków godnego życia mieszkańcom lokalnego schroniska, a także kształtowanie postawy przyjaciela zwierząt oraz wdrażanie dzieci i osób dorosłych do aktywnego udziału w zbiórce, pomocy innym

CZYTAJ WIĘCEJ

LogoSensoryka©

W naszej placówce realizowany jest innowacyjny program LogoSensoryka©. LogoSensoryka© to metoda wspomagająca proces terapii dla specjalistów pracujących z najmniejszymi dziećmi. Zajęcia oparte są na angażowaniu zmysłów, małej motoryki oraz aparatu mowy dziecka. Dzieci podczas zajęć robią to, co lubią najbardziej – doświadczają, jednocześnie wzbogacają słownictwo, uczą się koncentracji uwagi. Jest to uniwersalna metoda wspomagająca proces terapii dla dzieci z różnego rodzaju wyzwaniami rozwojowymi oraz niepełnosprawnościami.

CZYTAJ WIĘCEJ

„Szkoła do hymnu” 2020

11 listopada to bardzo ważna data dla wszystkich Polaków. Nasze przedszkolaki wiedzą, że co roku tego dnia upamiętniamy odzyskanie niepodległości przez Polskę po 123 latach zaborów. Z tej okazji w dniu 10 listopada br. nasze przedszkole po raz kolejny włączyło się do akcji „Szkoła do hymnu”- organizowanej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.

W tym roku dzieci wraz ze swoimi nauczycielkami przygotowywały się rzetelnie, aby o symbolicznej godzinie 11:11- zaśpiewać w swoich grupach Hymn Polski – „Mazurek Dąbrowskiego”. Starsze przedszkolaki ćwiczyły śpiewanie wszystkich zwrotek hymnu, maluchy zaś uczyły się pierwszej zwrotki wraz z refrenem oraz prawidłowej postawy, która jest wyrazem powagi i szacunku. Podczas wcześniejszych zajęć dzieci poznawały i utrwalały symbole narodowe, a także zapoznały się z historią Polski. Wykonały także piękne kotyliony patriotyczne i prace plastyczne związane z naszą Ojczyzną.

Jesteśmy niezmiernie dumne z naszych przedszkolaków! Ich działania są pięknym wyrazem miłości i przywiązania do ojczystego kraju, jego tradycji i kultury.

CZYTAJ WIĘCEJ