„Wielka wyprawa Molly”, czyli Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej po raz czwarty

W ramach ogólnopolskiego programu „Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej”, 05 marca br. nasze przedszkolaki z grup „Smerfy” i „Pinokio”- wybrały się po raz czwarty do Obornickiego Ośrodka Kultury na projekcję filmu „Wielka wyprawa Molly”. Była to pełna fantazji opowieść o niesamowitej podróży przez wielki świat – góry, kaniony i morza. Tytułowa bohaterka wraz ze swoim przyjacielem Edisonem wyruszyła w podróż na odległą wyspę, na której przychodzą na świat wszyscy członkowie klanu Potworowskich.

Molly Potworowska marzyła o byciu starszą siostrą. Wyobrażała sobie, jak mogłaby się przytulać, bawić i wspólnie spędzać czas z bratem lub siostrą. Ku jej wielkiej radości marzenie miało się ziścić. Rodzice Molly musieli jednak wyjechać na odległą wyspę, na której przychodzą na świat wszyscy członkowie klanu sympatycznych potworów. Molly z rozpaczą odkryła, że zapomnieli wziąć jej prezentu dla nowego członka rodziny. Postanowiła więc to naprawić i wyruszyła za nimi wraz z najbliższym przyjacielem – wiernym Edisonem, który tak po cichu bał się, iż będzie dla Molly już mniej ważny, gdy na świecie pojawi się maleństwo.

Przedszkolaki wysłuchały również prelekcji „Podróże uczą”, wraz z ekspertem – filmoznawcą, zastanawiały się, o czym należy pamiętać wyruszając na wyprawę oraz jakie trudności mogą nas spotkać podczas podróży. Dzieci wspominały swoje najwspanialsze wakacje i rozmyślały, w jaki sposób można przedłużyć niezapomniane chwile z wyjazdów. Tym razem pojęciami kluczowymi spotkania były: wyprawa, podróż, przygody, determinacja i towarzysz podróży.

Przedszkolaki bawiły się wspaniale! Było mnóstwo śmiechu i momentów wielkiej ekscytacji. Wyprawa Molly zakończyła się happy endem, a prawdziwa przyjaźń okazała się wieczna i bezcenna.

CZYTAJ WIĘCEJ

Projekt „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”

W tym roku szkolnym grupa „Wesołych Nutek” oraz „Małych Odkrywców” realizuje projekt „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”. Głównym celem tego projektu jest popularyzacja czytelnictwa wśród dzieci i rodziców. Przez trzy miesiące każde dziecko zabierało do domu misia, z którym słuchało czytanych przez rodziców bajek i wierszyków. Wśród realizowanych modułów nie zabrakło szeroko rozumianego bezpieczeństwa. Dlatego nasze przedszkole odwiedzili policjanci z KPP Oborniki, pielęgniarka oraz informatyk. Podczas zajęć z policjantami dzieci dowiedziały się, w jaki sposób zachować się podczas zaczepek obcej osoby na ulicy, czy wizyty nieznajomego w domu. Policjanci pokazali również przedszkolakom, jak wygląda pozycja bezpieczna, która należy przyjąć w czasie ataku psa. Dzieci miały okazję przypomnieć sobie zasady bezpieczeństwa obowiązujące w ruchu ulicznym. Pani pielęgniarka przeczytała dzieciom opowiadanie „Bartek i tabletki na gardło”. Historyjka uświadamiała im, że pod żadnym pozorem dzieci samodzielnie nie powinny zażywać żadnych leków, nawet tak popularnych jak tabletki na gardło. Przedszkolaki przypomniały sobie również, jak dbać o własne zdrowie i prawidłowo się odżywiać. Pan informatyk opowiedział, w jaki sposób bezpiecznie korzystać z urządzeń komputerowych oraz internetu. We współczesnym świecie dzieci korzystają z tego typu urządzeń już od najmłodszych lat, dlatego uświadamianie im zagrożeń z tym związanych jest niezwykle istotne dla zachowania ich bezpieczeństwa!

CZYTAJ WIĘCEJ

Balik 2020

„Dziś wszyscy bawią się wspaniale, bo w „Bajeczce”- bal nad bale! Tańczą pięknie przedszkolaki, i dziewczyny, i chłopaki!”. 13 lutego br.- w naszym przedszkolu odbył się wspaniały „Balik karnawałowy”! Wszystkie dzieci były bardzo bardzo szczęśliwe, nie każdego bowiem dnia- można stać się księżniczką Elzą, strażakiem , dinozaurem, policjantem, piratem, czy spidermanem. Kostiumy przedszkolaków były fantazyjne i barwne, a do tego wszyscy byli szczerze radośni i gotowi na prawdziwe szaleństwo! W tym roku naszą imprezę poprowadzili: pełna energii animatorka pani Elżbieta i utalentowany muzyk pan Marian. Dzięki nim, zabawa była naprawdę przednia! Przedszkolaki oprócz tradycyjnych tańców ze swoimi paniami, miały także okazję pobawić się, przy oprawie muzycznej, w takie zabawy jak: „Rozruszanka”, „Uciekaj myszko do dziury”, „Wesołe pociągi”, „Ręce do góry”, „Krasnoludki”, „Chodzi lisek”, „Zróbmy kółka dwa”, „Kaczuchy”, „Labado”. Śmiechu było co niemiara! Nikogo nie trzeba było specjalnie zachęcać do wspólnych pląsów i wygibasów. Czas upłynął wszystkim miło, choć zdecydowanie za szybko!

CZYTAJ WIĘCEJ

„Jill i Joy”, czyli Nowe Horyzonty Filmowe po raz trzeci

W ramach ogólnopolskiego programu „Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej”, 12 lutego br. nasze przedszkolaki z grup „Smerfy” i „Pinokio”- wybrały się po raz trzeci do Obornickiego Ośrodka Kultury na projekcję filmu „Jill i Joy”. Przedszkolaki poznały emocjonujące przygody dwóch niesamowicie radosnych przyjaciółek i ich barwnych sąsiadów. Jill i Joy to dwie zwyczajne dziewczynki, które od innych dzieci odróżnia niezwykłe szczęście, ponieważ żyją one na malowniczej Alei Różanej w domu zaprojektowanym przez ciepłą i dobrą panią Róże. Dziewczynki są pełne empatii i życzliwości wobec innych. Ich świat nie jest jednak idealny, bo nie wszyscy ludzie są dobrzy. Okazuje się jednak, że źli ludzie stają się tacy, ponieważ ktoś ich wcześniej skrzywdził, oszukał, zranił. Z rodzicami także bywa trudno, bo w pędzie dnia codziennego zapominają o tym, co dla dzieci jest naprawdę ważne – przede wszystkim ich uwaga, troska i bliskość! Przedszkolaki podczas seansu przekonały się, jak ważna w życiu człowieka jest rodzina, przyjaciele i zrozumienie, bowiem nie każdy niemiły człowiek jest zły, czasami po prostu jest bardzo bardzo smutny. Film „Jill i Joy” okazał się niewyczerpanym źródłem optymizmu, nieskrępowanej wyobraźni i dobrego humoru!

CZYTAJ WIĘCEJ

Oceanarium w przedszkolu

11 lutego br. dzieci z naszego przedszkola miały niebywałą okazję poznać tajemnice podwodnego świata w mobilnym Oceanarium, które jest nowoczesną multimedialną pomocą dydaktyczną. Przedszkolaki uczestniczyły w projekcji edukacyjnej w technologii 360 stopni, która odkrywała przed nimi wiedzę o morskim życiu. Podczas seansu dzieci zostały zabrane w niecodzienną podróż, aby poznać piękno i różnorodność raf koralowych. Projekcja filmu „Ekspedycja raf” umożliwiła przedszkolakom przyswojenie – w przyjemny sposób – wiedzy o podwodnym świecie. Dzieci dowiedziały się podczas wędrówki po bajecznych rafach koralowych, że morski świat jest ekscytujący i piękny, jednak działalność człowieka i jego bezmyślność sprawiają, że podwodne ekosystemy są zagrożone.

CZYTAJ WIĘCEJ

Logorytmika

Zajęcia logorytmiczne odgrywają ogromną rolę w rozwoju dziecka. W szczególny sposób wpływają profilaktycznie i korygująco na wymowę, wspomagając również wszechstronny rozwój jego osobowości, przede wszystkim na rozwój intelektualny, emocjonalny, psychofizyczny, a także społeczny. Ruch przy muzyce przyczynia się do wszechstronnego rozwoju dziecka, wprowadza element zabawy i odprężenia, dzięki czemu w naturalny sposób kształtują się procesy poznawcze oraz dostarcza dzieciom radości z zabawy. Logorytmika to również ćwiczenia usprawniające motorykę dużą i małą, ćwiczenia sprawności ruchowej, orientacji w zakresie schematu własnego ciała, orientacji przestrzennej, celowości planowania ruchów ciała, koordynacji wzrokowo – ruchowej i słuchowo – ruchowej. Łącząc ruch, muzykę słowo wszechstronnie rozwijają się oraz korygują, usprawniają zaburzone funkcje językowe, emocjonalne, intelektualne i społeczne.

CZYTAJ WIĘCEJ

Program „W moim sercu Polska”

We współczesnym świecie wielu z nas dorosłych zapomina o historii, ojczyźnie i o wartościach. Zapatrzeni w szeroko rozumianą globalną wioskę – odwracamy się od własnych korzeni. Może zatem warto się zastanowić, jak w ten ogromny, a zarazem mały świat – wprowadzamy najmłodsze pokolenia? Czy wpajając im miłość i tolerancję dla wszystkich nie zapominamy o miłości do własnej Ojczyzny? Przygotowany program ma służyć dzieciom do otworzenia serc i umysłów na kraj ojczysty i ludzi w nim żyjących. „W moim sercu Polska” poszerza treści z zakresu wychowania patriotycznego i może być realizowany łącznie z innym dowolnie wybranym programem wychowania przedszkolnego.

CZYTAJ WIĘCEJ

Program „Przyjaciele Zippiego”

Program „Przyjaciele Zippiego” to międzynarodowy program promocji zdrowia psychicznego dla dzieci w wieku 5-8 lat, który kształtuje i rozwija umiejętności psychospołeczne u małych dzieci. Uczy różnych sposobów radzenia sobie z trudnościami i wykorzystywania nabytych umiejętności w codziennym życiu oraz doskonali relacje dzieci z innymi ludźmi. Nie koncentruje się on na dzieciach z konkretnymi problemami czy trudnościami, ale promuje zdrowie emocjonalne wszystkich małych dzieci. Realizując zajęcia, nie mówimy dzieciom, co mają robić, ani: „To rozwiązanie jest dobre, a tamto złe”. Natomiast zachęcamy dzieci do analizowania sytuacji życiowych i zastanawiania się nad możliwościami postępowania w tych sytuacjach. Program pokazuje także, jak ważna jest rozmowa z innymi, kiedy odczuwamy smutek lub złość, jak również jak ważne jest słuchanie innych, kiedy oni przeżywają trudne chwile.

CZYTAJ WIĘCEJ

Innowacja pedagogiczna „Podskocz, tupnij, klaśnij – wesołe zabawy z czytaniem”

Innowacja pedagogiczna „Podskocz, tupnij, klaśnij – wesołe zabawy z czytaniem” jest odpowiedzią na potencjał tkwiący w dzieciach, zaciekawienie elementami otoczenia, a także wyjście naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Na podstawie wieloletnich obserwacji podczas pracy z dziećmi elementami metody globalnego czytania Glenna Domana zauważyłam, że metoda ta przynosi większe efekty gdy do prezentacji kart z wyrazami włączona jest zabawa ruchowa i śpiew. Specyfika rozwoju i uczenia się dziecka w wieku przedszkolnym polega m.in. na tym, że uczy się ono spontanicznie w różnych sytuacjach, często przypadkowo i mimowolnie. Niezaprzeczalnie zabawa jest podstawowym rodzajem działalności tego wieku, więc i ona towarzyszyć powinna nauce czytania. Istnieje wiele metod nauki czytania. Inspiracją do opracowania innowacji była metoda Glenna Domana, u jej podstaw leży globalna nauka czytania.

CZYTAJ WIĘCEJ

Program edukacyjny „Mali dzielni ratownicy”

W naszym przedszkolu już kolejny rok odbywają się zajęcia w ramach programu „Mali dzielni ratownicy”. Podczas tych spotkań, dzieci zapoznają się z podstawowymi zasadami udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, ale również uczą się- jak radzić sobie w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia. Dodatkowo zajęcia mają na celu kształtowanie prawidłowej (pozytywnej i bezpiecznej) postawy teraz, jak i w dorosłym życiu. Przedszkolaki nabywają wiedzę i umiejętności, które pozwolą im pomóc drugiej osobie przy różnego rodzaju wypadkach i urazach.

Podczas pierwszych zajęć w ramach programu- dzieci przypomniały sobie numery alarmowe, a przede wszystkim Europejski Numer Alarmowy 112 oraz nauczyły się prawidłowo wzywać profesjonalne służby ratunkowe. Drugie zajęcia miały na celu nauczyć dzieci, jak ułożyć poszkodowanego w pozycji bocznej i kiedy się ją stosuje.

CZYTAJ WIĘCEJ