Logorytmika

Zajęcia logorytmiczne odgrywają ogromną rolę w rozwoju dziecka. W szczególny sposób wpływają profilaktycznie i korygująco na wymowę, wspomagając również wszechstronny rozwój jego osobowości, przede wszystkim na rozwój intelektualny, emocjonalny, psychofizyczny, a także społeczny. Ruch przy muzyce przyczynia się do wszechstronnego rozwoju dziecka, wprowadza element zabawy i odprężenia, dzięki czemu w naturalny sposób kształtują się procesy poznawcze oraz dostarcza dzieciom radości z zabawy. Logorytmika to również ćwiczenia usprawniające motorykę dużą i małą, ćwiczenia sprawności ruchowej, orientacji w zakresie schematu własnego ciała, orientacji przestrzennej, celowości planowania ruchów ciała, koordynacji wzrokowo – ruchowej i słuchowo – ruchowej. Łącząc ruch, muzykę słowo wszechstronnie rozwijają się oraz korygują, usprawniają zaburzone funkcje językowe, emocjonalne, intelektualne i społeczne.

CZYTAJ WIĘCEJ

Program „W moim sercu Polska”

We współczesnym świecie wielu z nas dorosłych zapomina o historii, ojczyźnie i o wartościach. Zapatrzeni w szeroko rozumianą globalną wioskę – odwracamy się od własnych korzeni. Może zatem warto się zastanowić, jak w ten ogromny, a zarazem mały świat – wprowadzamy najmłodsze pokolenia? Czy wpajając im miłość i tolerancję dla wszystkich nie zapominamy o miłości do własnej Ojczyzny? Przygotowany program ma służyć dzieciom do otworzenia serc i umysłów na kraj ojczysty i ludzi w nim żyjących. „W moim sercu Polska” poszerza treści z zakresu wychowania patriotycznego i może być realizowany łącznie z innym dowolnie wybranym programem wychowania przedszkolnego.

CZYTAJ WIĘCEJ

Program „Przyjaciele Zippiego”

Program „Przyjaciele Zippiego” to międzynarodowy program promocji zdrowia psychicznego dla dzieci w wieku 5-8 lat, który kształtuje i rozwija umiejętności psychospołeczne u małych dzieci. Uczy różnych sposobów radzenia sobie z trudnościami i wykorzystywania nabytych umiejętności w codziennym życiu oraz doskonali relacje dzieci z innymi ludźmi. Nie koncentruje się on na dzieciach z konkretnymi problemami czy trudnościami, ale promuje zdrowie emocjonalne wszystkich małych dzieci. Realizując zajęcia, nie mówimy dzieciom, co mają robić, ani: „To rozwiązanie jest dobre, a tamto złe”. Natomiast zachęcamy dzieci do analizowania sytuacji życiowych i zastanawiania się nad możliwościami postępowania w tych sytuacjach. Program pokazuje także, jak ważna jest rozmowa z innymi, kiedy odczuwamy smutek lub złość, jak również jak ważne jest słuchanie innych, kiedy oni przeżywają trudne chwile.

CZYTAJ WIĘCEJ

Innowacja pedagogiczna „Podskocz, tupnij, klaśnij – wesołe zabawy z czytaniem”

Innowacja pedagogiczna „Podskocz, tupnij, klaśnij – wesołe zabawy z czytaniem” jest odpowiedzią na potencjał tkwiący w dzieciach, zaciekawienie elementami otoczenia, a także wyjście naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Na podstawie wieloletnich obserwacji podczas pracy z dziećmi elementami metody globalnego czytania Glenna Domana zauważyłam, że metoda ta przynosi większe efekty gdy do prezentacji kart z wyrazami włączona jest zabawa ruchowa i śpiew. Specyfika rozwoju i uczenia się dziecka w wieku przedszkolnym polega m.in. na tym, że uczy się ono spontanicznie w różnych sytuacjach, często przypadkowo i mimowolnie. Niezaprzeczalnie zabawa jest podstawowym rodzajem działalności tego wieku, więc i ona towarzyszyć powinna nauce czytania. Istnieje wiele metod nauki czytania. Inspiracją do opracowania innowacji była metoda Glenna Domana, u jej podstaw leży globalna nauka czytania.

CZYTAJ WIĘCEJ

Program edukacyjny „Mali dzielni ratownicy”

W naszym przedszkolu już kolejny rok odbywają się zajęcia w ramach programu „Mali dzielni ratownicy”. Podczas tych spotkań, dzieci zapoznają się z podstawowymi zasadami udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, ale również uczą się- jak radzić sobie w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia. Dodatkowo zajęcia mają na celu kształtowanie prawidłowej (pozytywnej i bezpiecznej) postawy teraz, jak i w dorosłym życiu. Przedszkolaki nabywają wiedzę i umiejętności, które pozwolą im pomóc drugiej osobie przy różnego rodzaju wypadkach i urazach.

Podczas pierwszych zajęć w ramach programu- dzieci przypomniały sobie numery alarmowe, a przede wszystkim Europejski Numer Alarmowy 112 oraz nauczyły się prawidłowo wzywać profesjonalne służby ratunkowe. Drugie zajęcia miały na celu nauczyć dzieci, jak ułożyć poszkodowanego w pozycji bocznej i kiedy się ją stosuje.

CZYTAJ WIĘCEJ

Magiczne „Mikołajki” w „Bajeczce”

Z 5 na 6 grudnia 2019 roku – nasze najstarsze przedszkolaki z grup: „Smerfy” i „Pinokio” – brały udział w „Nocnym oczekiwaniu na Mikołaja”. Przed niezwykłym noclegiem w przedszkolu, najpierw na dzieci czekał emocjonujący i pełen niespodzianek dzień! Około południa przedszkolaki otrzymały list od Mikołaja, w którym serdecznie je pozdrawiał i wyrażał nadzieję, na rychłe spotkanie. Po obiedzie wyruszyły w podróż do Świątecznej Krainy w Dziekanowicach, aby odwiedzić Wioskę Świętego Mikołaja. Tam przedszkolaki poznały przesympatyczne elfy, które zaprosiły je do wspólnej zabawy. Dzieci wzięły udział w warsztatach plastycznych prowadzonych przez pomocników Świętego Mikołaja. I tak każdy przedszkolak miał niebywałą okazję stworzyć własny las w słoiczku oraz zaprojektować i pomalować lniany woreczek. Następnie elfy zaprosiły dzieci do udziału w świątecznym quizie, na zabawę z magicznymi bańkami i w tajemniczym labiryncie. W ramach relaksu przedszkolaki skakały na kolorowym dmuchańcu 🙂 Uwieńczeniem pobytu w Świątecznej Krainie była wizyta u elfa Kosmonauty w jego planetarium oraz spotkanie z dobrym Świętym Mikołajem, który z cierpliwością przyjmował zamówienia na bożonarodzeniowe prezenty. Dzieci pełne niezapomnianych wrażeń, udały się w drogę powrotną…
Jednak nie był to koniec niespodzianek! „Mikołajki” w „Bajeczce” to zawsze radosny i ekscytujący dzień dla wszystkich przedszkolaków. Dzieci przybyły ubrane na czerwono i obejrzały świąteczne przedstawienie zaprzyjaźnionego Teatru Promyk pt.: „O złotym dzwonku Świętego Mikołaja”. Zapracowany Mikołaj znalazł odrobinę czasu i ponownie pojawił się na terenie przedszkola, by zostawić upominki w bucikach i pomachać naszym milusińskim. Wszyscy uwielbiają „Mikołajki”, a te w „Bajeczce” są zawsze niezapomniane!

CZYTAJ WIĘCEJ

„Magiczne święta Kacpra i Emmy”, czyli Nowe Horyzonty Filmowe po raz drugi

W ramach ogólnopolskiego programu „Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej”, 4 grudnia br. nasze przedszkolaki z grup „Smerfy” i „Pinokio”- wybrały się po raz drugi do Obornickiego Ośrodka Kultury na projekcję filmu „Magiczne święta Kacpra i Emmy”. Obraz opowiadał o parze przyjaciół, którzy z niecierpliwością czekają na Święta Bożego Narodzenia. Emma pragnęła, by w ten wyjątkowy czas spadł śnieg i ukochany dziadek pozostał z nią na święta. Aby jej marzenie się spełniło, postanawia interweniować u samego Świętego Mikołaja i wraz z Kacprem stworzyć niezapomnianą atmosferę Bożego Narodzenia. Głównymi tematami poruszanymi w filmie były: rodzina, wsparcie i tradycja – dlatego też młody widz otrzymał piękną życiową lekcję o tym, iż w święta ważni są bliscy i ich miłość, a nie wcale prezenty i rzeczy materialne. Ten piękny film stał się także inspiracją do szczerej rozmowy z przedszkolakami na temat okazji, w których spotykają się w rodzinnym gronie. Dzieci mówił o tym, czym jest dla nich tradycja i dlaczego tak ważna jest dla każdego człowieka- rodzina i wspólne świętowanie.

CZYTAJ WIĘCEJ

„Muzolakowe” przedstawienie „Broda Świętego Mikołaja”

03 grudnia po raz ostatni w tym roku kalendarzowym odwiedziły nas „Muzolaki”. Tym razem nie było to typowe spotkanie koncertowe, a przedstawienie teatralne, pt.: „Broda Świętego Mikołaja”, które cudownie wprowadziło nas w magiczny czas- zbliżających się wielkimi krokami- świąt. Nie była to tylko sensacyjna historia, ale również opowieść o przyjaźni i pomaganiu sobie w potrzebie.

Na początku spektaklu poznaliśmy Pomocnika Świętego Mikołaja, który starannie i dokładnie przygotowywał strój swojego „szefa”, by ten mógł lada moment wylecieć do oczekujących na niego dzieci. Kiedy wszystko było już gotowe i jeden z elfów pakował prezenty do worka, Mikołaj zauważył, że w jego czerwonym kubraczku pruje się nitka. Postanowił ją obciąć i… uciął sobie brodę! Każdy wie, że broda to jeden z najbardziej charakterystycznych atrybutów Mikołaja. Przecież dla dzieci Mikołaj bez brody- to nie Mikołaj. Elf i Pomocnik próbowali ze wsparciem przedszkolaków zrobić brodę dla Mikołaja z piór, ale niestety to się nie udało. Nawet jeden z chłopców został modelem, dzięki któremu nasi bohaterowie mogli testować najróżniejsze „brody”, ale niestety żadna nie była idealna…

CZYTAJ WIĘCEJ

Przedszkolna zbiórka dla Fundacji Mam Marzenie

Od kilku lat w listopadzie Fundacja Mam Marzenie organizuje zbiórkę nowych pluszowych maskotek, gier, zabawek oraz materiałów plastycznych dla małych pacjentów oddziałów onkologicznych. Okazją do przeprowadzenia zbiórki jest obchodzony 25 listopada Międzynarodowy Dzień Pluszowego Misia. „Bajeczka” w tym roku również zaangażowała się w akcję i zebrała prezenty dla dzieci z poznańskich oddziałów szpitalnych. Rodzice wraz ze swoimi dziećmi bardzo hojnie wsparli zbiórkę zorganizowaną w naszym przedszkolu. Paczki zbieraliśmy od 4 listopada do 20 listopada br. Ostatecznie dary zajęły cały- wcale nie mały- bagażnik auta! 22 listopada, za sprawą jednej z organizatorek zbiórki w naszym przedszkolu, trafiły one do siedziby Fundacji Mam Marzenie w Galerii Malta w Poznaniu. Za udział w akcji otrzymaliśmy pisemne podziękowanie dla całego przedszkola. Jednak uważam, że największym skarbem i podziękowaniem dla nas jest to, że mogliśmy podarować uśmiech małym pacjentom oddziałów szpitalnych w Poznaniu. Serdecznie dziękujemy za wsparcie wszystkim darczyńcom! Niezwykle budujące jest to, że zawsze możemy liczyć na Państwa pomoc i dobre serce 🙂

CZYTAJ WIĘCEJ

Dzień Pluszowego Misia 2019

W dniu 25 listopada br. wszystkie dzieci z naszego przedszkola uroczyście obchodziły „Światowy Dzień Pluszowego Misia”. Z tej okazji dzieci przyszły do przedszkola ze swoimi ulubionymi misiami. Każda grupa zaprezentowała swoje pluszaki. Przedszkolaki opowiadały o nich, mówiły z jakich są bajek i jak spędzają z nimi czas. Dzieci tańczyły z misiami w rytm piosenki „Pokochaj pluszowego misia”, rozwiązywały także zadania oraz brały udział w podchodach. Bardzo miłą niespodzianką były odwiedziny pań z Biblioteki Publicznej w Obornikach, które opowiedziały dzieciom interesującą historię powstania pluszowego misia. Ponadto przedszkolaki słuchały czytanych przez panie książek oraz śpiewały piosenki. Niecodzienną atrakcję stanowiła misiowa fotobudka, w której dzieci mogły zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie. Rozstrzygnięty został również konkurs plastyczny pt.: „Mój przyjaciel Miś”. Do komisji wpłynęły 54 prace! Świadczy to zatem o tym, iż konkurs ten spotkał się z entuzjazmem dzieci i dał im wielką radość tworzenia swojej wersji misia. Forma pracy była dowolna, dlatego przedszkolaki, z niewielką pomocą rodziców- wykazały się nie lada pomysłowością. Dzieci, które brały udział w konkursie otrzymały dyplom oraz nagrodę.

CZYTAJ WIĘCEJ