Za nami drugi miesiąc w przedszkolu. W październiku obserwowaliśmy i nazywaliśmy zmiany zachodzące w przyrodzie. Uczyliśmy się wyodrębniać głoski na początku wyrazu na podstawie analizy i syntezy wyrazów. Ćwiczyliśmy poprawne wymawianie sylaby: kap, kap, szy, szy; Bawiliśmy się dźwiękami i sylabami. Dzieliliśmy wyrazy na sylaby; określając liczbę sylab w wyrazie. Uczymliśmy się budowania zdań złożonych. Tworzyliśmy rymy do wyrazów oznaczających warzywa i owoce.
Utrwalaliśmy kształty figur geometrycznych; ćwiczyliśmy rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych oraz układanie rytmów i ciągów z wykorzystaniem dwóch elementów.
Podczas zajęć dobieraliśmy elementy do znaków cyfr 1, 2 i 3. Stosowaliśmy pojęcia; mniej, więcej, tyle samo.
Zgodnie z tematyką oglądaliśmy i omawialiśmy sposoby gromadzenia zapasów na zimę. Zrobiliśmy sok marchewkowo- jabłkowy, zakisiliśmy ogórki. Układaliśmy z części kształty owoców i warzyw. Graliśmy w „Bingo owocowo-warzywne”. Utrwalaliśmy wiedzę na temat owoców i warzyw poprzez zabawy w nazywanie gatunku owocu, wąchając go i smakując. Wykonaliśmy szaszłyki z owoców które zjedliśmy z apetytem. Wybraliśmy się na pieszą wycieczkę do pobliskich ogródków działkowych w poszukiwaniu drzew i krzewów owocowych. Uczestniczyliśmy również w warsztatach jesiennych w Ogrodzie Ekologicznym w Wirach, wzbogacając swoja wiedzę na temat darów które daje nam ogród jesienią. Dowiedzieliśmy się, co robić, aby być zdrowym.
Wspólnie uczestniczyliśmy w obchodach „Święta Dyni”. Nie tylko znamy różne sposoby przyrządzania dyni, ale też przygotowaliśmy ciasto dyniowe, z którego upiekliśmy pyszne babeczki dyniowe. Mniam!
Dobre pomysły dla mądrych rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
- Namawiać dzieci do jedzenia warzyw i owoców. Sprawicie im wielką radość, jeśli zabierzecie je na zakupy i przygotujecie im obrazkową listę produktów do kupienia. Spróbujcie, to może być świetna zabawa!
- Warto włączać dzieci w prace domowe – wspólnie przygotować przetwory i etykiety do nich;
- Umożliwiać im poznawanie nowych smaków warzyw i owoców – wspólnie robić musy, smoothie, zachęcać dzieci do jedzenia owoców i warzyw jako „przegryzek”;
- Bawić się w wysłuchiwanie głosek na początku i na końcu wyrazów, dzielenie krótkich wyrazów na głoski, składanie wyrazów z głosek;
- Przeliczać przedmioty, tworzyć zbiory, porównywać liczebność, dokładać, odkładać itp.
Wychowawczynie