W pierwszym tygodniu lutego w grupie zrealizowano tygodniowy cykl zajęć o tematyce „Hej, ha, co to gra?” Dzieci poznały instrumenty oraz wydawane przez nie dźwięki. Uważnie wysłuchały utworów muzyki klasycznej i potrafiły nazwać instrumenty, które tworzyły muzykę. Tropiciele wystukiwały rytmy na krzesełkach oraz wzięły udział w eksperymencie gry na kieliszkach. Eksperyment zakończył się praktyczną i udaną grą dzieci na kieliszkach. Dzieci miały okazję zagrać na instrumentach z podziałem na zespoły pod przewodnictwem dyrygenta (nauczyciela). Podczas słuchania utworów muzyki klasycznej dzieci stworzyły wiele ciekawych prac plastycznych: kolorowały i ozdabiały nutki, malowały muzykę według własnego pomysłu i wyobraźni. Dzieci codziennie brały udział w zabawach ruchowych i tanecznych oraz posiadły podstawową wiedzę związaną z pojęciem muzyki.
W drugim tygodniu lutego dzieci z muzykantów wcieliły się w rolę artystów realizując cykl zajęć o tematyce „Malujemy świat.”W tygodniu artystycznym dzieci zapoznały się z pojęciem sztuki i atrybutami artysty. Zobaczyły i dotykały obraz namalowany na płótnie farbami olejnymi. Same namalowały swoje obrazy wykorzystując możliwości własnej wyobraźni i ukrytego talentu. Kolejno z malarzy wcieliły się w rolę rzeźbiarzy i wykonały misie- rzeźby z masy solnej. Dzieci narysowały portrety oraz stworzyły obrazy malując w dwóch zespołach ucząc się przy okazji współpracy. Dzieła dzieci zostały wyeksponowane w sali. Na koniec tygodnia dzieci odbyły wirtualną wycieczkę do muzeum podziwiając swoje własne dzieła: obrazy i rzeźby.
W trzecim tygodniu dzieci zostały aktorami oraz widzami teatru. Wzięły udział w cyklu zajęć „ Zaproszenie do teatru.” Zapoznały się pojęciem aktorstwa i teatru. Wcieliły się w role i odegrały teatrzyk „Jaś i Małgosia.” Dowiedziały się w jaki sposób powstaje spektakl teatralny oglądając film edukacyjny. Dzieci bawiły się pacynkami oraz kukiełkami w „paluszkowy” teatrzyk. Wzięły udział w teatrzyku kukiełkowym „Smok Malutki” oraz wykonały na jego podstawie pacynkę smoka. Dowiedziały się od autora bajki, jak powstała bajka o smoku , dla kogo i dlaczego , z czego wykonano pacynki i jaki jest morał tej bajki. Wzięły udział w mini-teatrzyku „Pałac wróżek” wcielając się w role wróżek i królewiczów. Na koniec tygodnia dzieci podsumowały nabytą wiedzę na temat teatru oraz wykonały maski misia.
W czwartym tygodniu dzieci wzięły udział w cyklu zajęć „Dzieci-wspaniali artyści.”Ten ostatni tydzień był dopełnieniem oraz podsumowaniem nabytej dotychczas wiedzy na temat sztuki, muzyki i teatru. Dzieci wcieliły się po raz kolejny w artystów, aktorów biorąc udział w codziennych zabawach, tańcach, pracach plastycznych i innych aktywnościach. Dowiedziały się czym jest artystyczna plama na papierze i czym może być dla dziecka. Bawiły się w kąciku teatralnym wcielając w różne role. Malowały, rysowały i kolorowały. W danym tygodniu przypadł Dzień Dinozaura a więc dzieci spędziły czas „poszukiwaniach” szkieletu dinozaura oraz nabyciu wiedzy o tych prehistorycznych stworach.
Wychowawczynie