O NAS

Realizowane programy :

  • „Od przedszkolaka do pierwszaka” – Iwona Broda, Wyd. WSiP, 2017
  • „English through play” – mgr Katarzyna Tomaszewska
  • „Mali dzielni ratownicy”- mgr Anna Budyła
  • „Moje rączki mówią”- mgr Renata Dekielińska
  • „Multisensoraki” – mgr Adriana Jemioło
  • Savoir-vivre przedszkolaka” – mgr Dorota Műllauer
  • „Taniec to sama radość”- mgr Magdalena Glabiszewska
  • „W moim sercu Polska”- mgr Marlena Krzyścin

 

Innowacja pedagogiczna:

„Papierowy Teatr Kamishibai – kino dla oczu i uszu” – mgr Katarzyna Tomaszewska

 

Pracę dydaktyczno – wychowawczą opieramy na metodach:

  • Pedagogika zabawy,
  • Kinezjologia edukacyjna  P. Dennisona,
  • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki  Sherborne,
  • Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz
  • Edukacja przez ruch

„Moje dziecko idzie do szkoły”

To program wspomagający dzieci i rodziców w podejmowaniu działań opartych na prawidłowych wzorcach żywienia, rozwijający postawy niezbędne do harmonijnego, zrównoważonego rozwoju psychoruchowego dziecka.

„Czyste powietrze wokół nas”

Aktywnie uczestniczymy w akcjach propagujących:

  • zdrowy, aktywny tryb życia
  • unikanie kontaktów z nikotyną
  • nabywanie umiejętności higienicznych.

Ramowy rozkład dnia w naszym przedszkolu:

6:00 – 8:15
schodzenie się dzieci; zabawy dowolne i pod kierunkiem nauczyciela; rozmowy i zajęcia indywidualne o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym, ćwiczenia logopedyczne oraz kinezjologiczne, zabawy ze śpiewem, czynności porządkowe

8:15 – 8:30
ćwiczenia poranne

8:30 – 9:00
śniadanie-czynności opiekuńcze, samoobsługowe i organizacyjne

9:00 – 11:30
Zajęcia z dziećmi :
z dominacją ruchu (zabawy ruchowe, ćwiczenia gimnastyczne, zajęcia przy muzyce)
z dominacją działalności plastycznej, technicznej i konstrukcyjnej (wszystkie techniki plastyczne, prace wg wzoru, wykonywanie akcesoriów do zabawy)
z dominacją działalności umysłowej (opowiadania, rozmowy, przekazywanie treści literatury, uczenie wierszy, piosenek, zabawy inscenizowane, przedstawienia kukiełkowe, imprezy i uroczystości przedszkolne, obserwacje przyrodnicze, kształtowanie pojęć matematycznych itp.)
pobyt na świeżym powietrzu w tym: zajęcia sportowe, gry i zabawy ruchowe, spacery po najbliższej okolicy, wycieczki w teren, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze

11:30 – 12:00
II śniadanie – czynności samoobsługowe, organizacyjne i porządkowe

12:00 – 13:30
odpoczynek, relaksacja, zajęcia uspakajające (słuchanie baśni, legend, opowiadań, zabawy integracyjne, planszowe, konstrukcyjne, plastyczno – techniczne, zabawy dowolne, wycieczki, spacery, zabawy i zajęcia w ogrodzie przedszkolnym), gry i zabawy ruchowe

13:30 – 14:00
obiad – czynności samoobsługowe, organizacyjne i porządkowe związane z przygotowaniem do obiadu

14:00 – 17:00
kontynuacja działalności, zabawy dowolne pod kierunkiem nauczyciela, ćwiczenia gramatyczne i słownikowe, praca wyrównawcza i indywidualna, rozmowy i zajęcia indywidualne, czynności porządkowe, gry i zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia, rozchodzenie się dzieci

Kampania edukacyjna „Mamo, tato, wolę wodę!”
została objęta honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej oraz patronatem merytorycznym przez Instytut Żywności i Żywienia oraz Instytut Matki i Dziecka. Akcja promuje nie tylko zdrowy tryb życia kładąc nacisk na prawidłowe odżywianie i aktywność fizyczną, ale także postawy proekologiczne. Środowisko przedszkolne jest istotnym miejscem kształtowania właściwych nawyków i postaw. To misja przede wszystkim dla rodziców i nauczycieli. Nadrzędnym celem programu jest zachęcenie dzieci do picia wody, która jest niezbędnym elementem zrównoważonej diety. Kampania edukacyjna „Mamo, tato, wolę wodę!” zawiera propozycje zadań i ćwiczeń dla dzieci, które nauczyciel będzie rozwijać podczas zajęć dydaktycznych w przedszkolu.

W ramach zajęć poruszane będą następujące treści:

  • Co to jest „woda” i skąd pochodzi
  • Znaczenie wody dla ludzi, roślin i zwierząt
  • Zdrowy tryb życia i aktywne formy wypoczynku
  • Znaczenie picia wody dla organizmu człowieka
  • Poznanie właściwości wody, obiegu w przyrodzie, stanów skupienia
  • Zastosowanie wody w życiu codziennym
  • Wyrabianie nawyku oszczędzania wody

Udział przedszkolaków w zajęciach wzbogaci wiedzę dzieci na temat roli wody w życiu człowieka, jej możliwości i zastosowań, wpłynie pozytywnie na ich rozwój emocjonalno – poznawczy, ale także może się w znaczny sposób przyczynić do profilaktyki nadwagi i otyłości.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.