TITLE

DESCRIPTION

TROPICIELE

W pierwszym tygodniu kwietnia podczas tygodnia nauki zdalnej rodzice wraz z dziećmi  zrealizowali  cykl zajęć o tematyce  „Jak dbać o ziemię”. Dzieci miały okazję obejrzeć filmik edukacyjny „Strażnicy Ziemi”, który pokazał, jak należy dbać o Ziemię i co może się z nią stać w przypadku zaniedbań ze strony człowieka: zaśmiecanie planety, zanieczyszczanie wód, niszczenie środowiska leśnego, zanieczyszczanie powietrza. Dzieci dowiedziały się, jak ważną rolę odgrywa segregacja śmieci, dlaczego warto to robić i jak prawidłowo segregować śmieci. Wykonały pracę plastyczno-techniczną „śmieciowego potworka” z ogólnie dostępnych śmieci: butelek, kartek, kartonów itp. Nie zabrakło również innych aktywności  takich jak wspólne tańce oraz gimnastyka z rodzicami.

W drugim tygodniu  podczas tygodnia nauki zdalnej dzieci  wspólnie z rodzicami zrealizowały cykl zajęć „Dobre i niedobre bajki na ekranie”. Dzieci dowiedziały się, co kryje się pod pojęciem złej oraz dobrej bajki. Wspólnie z rodzicami każdego dnia starały się przeczytać ulubioną bajkę do snu lub podczas wspólnego odpoczynku. Spędzały czas, ograniczając multimedia na rzecz wspólnych zabaw, żartów oraz gier z rodzicami.

W trzecim tygodniu dzieci wcieliły się w rolę odkrywców oraz detektywów. Wzięły udział w cyklu zajęć „Odkrywamy świat”.  Dowiedziały się, kim jest podróżnik i co należy ze sobą zabrać wybierając się w daleką odkrywczą  podróż. Dzieci wcieliły się w rolę odkrywców świata, bawiły się globusem wskazując miejsca swoich podróży, oglądały świat przez lornetkę.  Przedszkolaki chodziły w płetwach wcielając się w rolę podwodnych odkrywców, zamieniły się w detektywów poznając pojęcie daktyloskopii i wykonały swoje odciski palców. Na koniec tygodnia każde dziecko odkryło w sobie ukryty talent do śpiewania, tańczenia. Dzieci wzięły udział w „Mam talent” – zabawa ta sprawiła im wiele radości i odkryła wiele ukrytych talentów 🙂

W  czwartym tygodniu dzieci wzięły udział w cyklu zajęć „Moje ulubione książeczki”. Przez cały tydzień słuchały swoich ulubionych bajek, nabierały szacunku do książek i poznały wartość książki. Wykonały także wiele ciekawych prac plastycznych tworząc własnych bohaterów bajek. Ten tydzień pozwolił dzieciom przenieść się do krainy baśni  i czarów co sprawiło, że każde dziecko użyło swojej wyobraźni i było bardzo zadowolone z bajkowych zajęć.

Anna Lisek

 

Program edukacyjny „Nie taki robal straszny” mający na celu przedstawienie dzieciom zwierząt nietypowych w pozytywnym świetle. Program ma na celu poszerzenie wiedzy ogólnej na temat zwierząt: kawia domowa skinny, patyczaki, ślimaki afrykańskie Achatina. Dzięki programowi dzieci uczą się pozytywnego stosunku do zwierząt i uwrażliwiają się na ich potrzeby, nabierają szacunku do przyrody oraz uczą się, że zwierzęta, które mogą odpychać swoim wyglądem odgrywają znaczącą rolę w naszym życiu.

Anna Lisek

W pierwszym tygodniu marca w grupie zrealizowano tygodniowy cykl zajęć o tematyce  „Odkrywamy tajemnice ziemi.” Dzieci miały okazję poznać zwierzęta mieszkające wokół Nas i nabyć wiedzę na temat Naszej planety.W grupie pojawił się ślimak afrykański Achatina, świnka morska skinny oraz chomik dżungarski. Dzięki tym odwiedzinom dzieci dowiedziały się jak należy dbać o zwierzęta i nauczyły się szacunku dla przyrody i wszystkich żyjących istot na Ziemi. Dzieci wykonały prace plastyczne rysując poznane zwierzęta oraz dokonując klasyfikacji zwierząt na zwierzęta wodne oraz lądowe. Doskonaliły umiejętności matematyczne z zakresu przeliczania oraz tworzenia zbiorów. Tropiciele przypomniały sobie historię dinozaurów i stworzyły pracę przestrzenną dinozaura. Wspólnie z nauczycielem stworzyły do kącika Małego Naukowca plakat oceaniczny z naklejkami zwierząt morskich. Dzieci codziennie brały udział w zabawach ruchowych i tanecznych oraz nabyły podstawową wiedzę związaną z pojęciem Ziemi i odkryły kilka jej tajemnic.

W drugim tygodniu marca dzieci  wcieliły się w rolę badaczy realizując cykl zajęć o tematyce „Zwierzęta i rośliny wokół Nas..”W tygodniu badawczym dzieci zapoznały się z ilustracjami roślin i zwierząt w atlasie przyrody. Poznały zwierzęta mieszkające na wsi. Dzieci widzą, jakie to są zwierzęta hodowlane i potrafią wymienić produkty , które dzięki nim powstają. Dzieci stworzyły zwierzęta z figur geometrycznych nabywając umiejętności matematyczne.  Chętnie brały udział we wszystkich aktywnościach ruchowych oraz zabawach dźwiękonaśladowczych. Stworzyły z nauczycielem kącik przyrodniczy sadząc cebulę, koperek, tymianek oraz majeranek. Zabawa w ogrodnika przyniosła dzieciom wiele radości oraz satysfakcji z końcowego efektu. W kąciku przyrody dzieci umieściły również  kwiaty sezonowe: żonkile, hiacynty oraz prymulki.

W trzecim tygodniu dzieci wcieliły się w rolę naukowców, astronautów i zdobywców kosmosu. Wzięły udział w cyklu zajęć „ Kosmiczne przygody.” Zapoznały się  pojęciem kosmosu i poznały planety w układzie słonecznym. Dowiedziały się czym i jak można lecieć w kosmos oglądając film edukacyjny. Widziały start rakiety kosmicznej oraz pierwsze kroki człowieka na Księżycu. Poznały pojęcie NASA i tego czym się zajmuje. Wzięły udział w zabawie „Podróż w kosmos” naśladując start rakiety, chód astronauty i odwiedziny ufoludków. Nauczyły się piosenki „Ufoludki” oraz wykonały piękne prace plastyczne o tematyce kosmicznej.

W  czwartym tygodniu dzieci wzięły udział w cyklu zajęć „I oto przyszła Pani Wiosna.”Dzieci powitały Wiosnę ubrane na zielono, sadząc rzeżuchę oraz wykonując plakat z wizerunkiem Pani Wiosny. Przez cały tydzień dzieci poznawały oznaki wiosny oraz nabyły wiedzę na temat ptaków powracających wiosną do Polski. Wykonały piękne prace plastyczne oraz nauczyły się piosenki „Pani Wiosna.” Z miłą chęcią uczestniczyły w odkrywaniu i poszukiwaniu Wiosny. W dniach: 29, 30 oraz 31 marca odbyło się nauczanie zdalne ze względu na sytuację epidemiologiczną w kraju. W tych dniach dzieci wraz z rodzicami realizowały zadania wielkanocne oraz poznały tradycje wielkanocne.

Wychowawczynie

W pierwszym tygodniu lutego w grupie zrealizowano tygodniowy cykl zajęć o tematyce „Hej, ha, co to gra?” Dzieci poznały instrumenty oraz wydawane przez  nie dźwięki. Uważnie wysłuchały utworów muzyki klasycznej i potrafiły nazwać instrumenty, które tworzyły muzykę. Tropiciele wystukiwały rytmy na krzesełkach oraz wzięły udział w eksperymencie gry na kieliszkach. Eksperyment zakończył się praktyczną i udaną grą dzieci na kieliszkach. Dzieci miały okazję zagrać na instrumentach z podziałem na zespoły pod przewodnictwem dyrygenta (nauczyciela). Podczas słuchania utworów muzyki klasycznej dzieci stworzyły wiele ciekawych prac plastycznych: kolorowały i ozdabiały nutki, malowały muzykę według własnego pomysłu i wyobraźni. Dzieci codziennie brały udział w zabawach ruchowych i tanecznych oraz posiadły podstawową wiedzę związaną z pojęciem muzyki.

W drugim tygodniu lutego dzieci z muzykantów wcieliły się w rolę artystów realizując cykl zajęć o tematyce „Malujemy świat.”W tygodniu artystycznym dzieci zapoznały się z pojęciem sztuki i atrybutami artysty. Zobaczyły i dotykały obraz namalowany na płótnie farbami olejnymi. Same namalowały swoje obrazy  wykorzystując możliwości własnej wyobraźni i ukrytego talentu. Kolejno z malarzy wcieliły się w rolę rzeźbiarzy i wykonały misie- rzeźby z masy solnej. Dzieci narysowały portrety oraz stworzyły obrazy malując w  dwóch zespołach ucząc się przy okazji współpracy. Dzieła dzieci zostały wyeksponowane w sali. Na koniec tygodnia dzieci odbyły wirtualną wycieczkę do muzeum podziwiając swoje własne dzieła: obrazy i rzeźby.

W trzecim tygodniu dzieci zostały aktorami oraz widzami teatru. Wzięły udział w cyklu zajęć „ Zaproszenie do teatru.” Zapoznały się  pojęciem aktorstwa i teatru. Wcieliły się w role i odegrały teatrzyk „Jaś i Małgosia.” Dowiedziały się w jaki sposób powstaje spektakl teatralny oglądając film edukacyjny. Dzieci bawiły się pacynkami oraz kukiełkami w „paluszkowy” teatrzyk. Wzięły udział w teatrzyku kukiełkowym „Smok Malutki” oraz wykonały na jego podstawie pacynkę smoka. Dowiedziały się od autora bajki, jak powstała bajka o smoku , dla kogo i dlaczego , z czego wykonano pacynki i jaki jest morał tej bajki. Wzięły udział w mini-teatrzyku „Pałac wróżek” wcielając się w role wróżek i królewiczów. Na koniec tygodnia dzieci podsumowały nabytą wiedzę na temat teatru oraz wykonały maski misia.

W  czwartym tygodniu dzieci wzięły udział w cyklu zajęć „Dzieci-wspaniali artyści.”Ten ostatni tydzień był dopełnieniem oraz podsumowaniem nabytej dotychczas wiedzy na temat sztuki, muzyki i teatru. Dzieci wcieliły się po raz kolejny w artystów, aktorów biorąc udział  w codziennych zabawach, tańcach, pracach plastycznych i innych aktywnościach. Dowiedziały się czym jest artystyczna plama na papierze i czym może być dla dziecka. Bawiły się w kąciku teatralnym wcielając w różne role. Malowały, rysowały i kolorowały. W danym tygodniu przypadł Dzień Dinozaura a więc dzieci spędziły czas „poszukiwaniach” szkieletu dinozaura oraz nabyciu wiedzy o tych prehistorycznych stworach.

Wychowawczynie

W trzecim tygodniu stycznia dzieci wykonały kalendarze upominkowe dla dziadków. Złożyły życzenia dziadkom w formie filmiku z życzeniami w aplikacji Kids up. Nauczyły się piosenki okolicznościowej „Guzikowa zabawa” oraz wierszyków z okazji Dnia Babci i Dziadka. Poznały zabawy towarzyszące dziadkom w latach ich młodości: „Mam chusteczkę haftowaną”, „Jedzie pociąg z daleka”, „Budujemy mosty”. Uważnie wysłuchały bajki „Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków” oraz wierszy z dzieciństwa babci i dziadka tj. wierszy Jana Brzechwy i Juliana Tuwima. Dzieci opisywały wygląd zewnętrzny dziadków oraz opowiadały o nich tworząc wielozdaniowe wypowiedzi. Wszystkie dzieci aktywnie uczestniczyły w zabawach ruchowych, naśladowczych, integracyjnych oraz zabawach z dzieciństwa ich dziadków. Dzieci wiedzą jak okazuje się szacunek osobom starszym,  chętnie współpracowały w grupie, swobodnie liczyły, uważnie słuchały i chętnie wypowiadały się na forum grupy na temat swoich dziadków i utworów literackich.

W czwartym tygodniu stycznia dzieci realizowały tematykę dotyczącą zimowych obserwacji. Codziennie uczestniczyły w zabawach ruchowych oraz ćwiczeniach o tematyce zimowej i badawczej. Brały udział w zabawach naśladowczych, w zabawach ze śpiewem, integracyjnych, ruchowych, z elementem równowagi. Dzieci śpiewały piosenki o tematyce zimowej oraz wykonywały prace plastyczne. Dzieci zapoznały się z potrzebą dokarmiania zwierząt zimą, ze środowiskiem leśnym przypominając sobie mieszkańców lasu. Wzięły udział w zabawie badawczej „czyje to ślady?” rozpoznając do jakiego zwierzęcia  należą pozostawione na śniegu ślady. Dzieci chętnie wzięły udział  w obserwacji przyrody zimą podczas spaceru oraz z zaangażowaniem dokarmiły ptaki. Poznały wygląd i nazwy poszczególnych ptaków. Tworzyły prace plastyczne za pomocą farb oraz projektowały las według własnego pomysłu.

Wychowawczynie

Grudzień dla naszych małych Tropicieli to czas przygotowań do Jasełek oraz oczekiwania na Gwiazdora i prezenty. Przypomnieliśmy sobie także, jakie zwyczaje świąteczne panują w Polsce.

06.12.2020r. odwiedził nas Święty Mikołaj. Dzieci same musiały przygotować specjalną torbę na prezenty, w których później znalazły słodki upominek. Grudzień upłynął nam na nauce kolęd, pastorałek i wierszyków, aby wspólnie dla naszych ukochanych Rodziców zorganizować przedstawienie Jasełkowe. Odbyło się ono 17.12.2020r. i było bardzo radosnym wydarzeniem dla nas wszystkich. Oczywiście nie mogło zabraknąć Gwiazdora z prezentami. Dzieci były bardzo zadowolone i do domu zabrały również skromny upominek dla swoich rodziców.

Nie zapomnieliśmy również o nauce i cały czas rozwijaliśmy mowę, spostrzegawczość i pamięć wzrokową. Zadbaliśmy również o to, aby codziennie wykonywać ćwiczenia gimnastyczne oraz usprawniać zdolności manualne dzieci.

Grupa Tropiciele brała aktywny udział w zbiórce najpotrzebniejszych artykułów higienicznych dla SPZOZ w Obornikach. Dzięki temu, nasze dzieci nauczyły się, co oznacza mieć dobre serce, empatię i jak ważne są potrzeby innych ludzi.

Wychowawczynie

We wrześniu Tropiciele poznały zagadnienia dotyczące kształtowania umiejętności  rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych oraz innych ludzi. Przypomniały sobie zasady stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów, koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach oraz zasady i reguły obowiązujące podczas pobytu w przedszkolu. Rozwijały swoje umiejętności w nazywaniu kolorów oraz klasyfikowaniu obiektów ze względu na podaną cechę. Zapoznały się z ogólnymi zasadami ruchu drogowego oraz wyrobiły w sobie umiejętności rozpoznawania sytuacji zagrażających bezpieczeństwu i nauczyły się odpowiedniego reagowania na nie. Przypomniały sobie numer alarmowy. Zapoznały się również z zawartością apteczki w przedszkolu. Przez cały ten czas rozwijały w sobie naturalną kreatywność uczestnicząc w różnych formach aktywności oraz rozwijały swoją sprawność manualną. Oprócz tego dzieci aktywnie uczestniczyły w ćwiczeniach ruchowych rozwijając przy tym swoją sprawność fizyczną, grafomotoryczną oraz zwinność.

Tradycją w naszym Przedszkolu jest świętowanie Dnia Przedszkolaka (20 września)  oraz  Dzień Chłopaka (30 września). Z tej okazji dzieci brały udział w wielu różnych grach i zabawach ruchowych, a także został dla nich przygotowany słodki  poczęstunek.

                                                                                                                    Wychowawczynie

W miesiącu styczniu realizowaliśmy projekt „Lubimy zimę”. Wspólnie obserwowaliśmy zmiany zachodzące w przyrodzie (chłód, brak liści na drzewach) i wiemy, że jest to związane z porą roku. Dzieci poznawały zimowe zabawy na śniegu i lodzie. Rozmawialiśmy o zasadach bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych, o tym, jakie zabawy są bezpieczne, a jakie nie.

Przygotowywaliśmy się do Dnia Babci i Dziadka, a nasze starania zostały ukoronowane uroczystością w przedszkolu. Dzieci zaprezentowały się w przedstawieniu pt. „Pomocnicy Świętego Mikołaja”. Po udanym występie, oklaskach i otartych łzach – nadszedł czas na słodki poczęstunek i wręczenie upominków naszym specjalnym gościom.

Alicja Cichacka

Grudzień to magiczny czas oczekiwań na Święta Bożego Narodzenia. W grupie Tropiciele był to bardzo intensywny czas. 6 grudnia br. odwiedził nasze przedszkole Święty Mikołaj i przyniósł słodkie upominki. Z okazji tej wizyty udekorowaliśmy naszą grupową choinkę, lecz Św. Mikołaj miał tyle pracy, że pomachał nam tylko przez okna i ruszył w dalszą drogę.

Poznaliśmy wiele świątecznych piosenek i uczyliśmy się wierszyków, aby pięknie zaprezentować się w przedstawieniu dla rodziców pt.”Pomocnicy Świętego Mikołaja”. Oprócz przygotowań do świąt doświadczyliśmy też wielu przyjemności, m.in. obejrzeliśmy dwa przedstawienia teatralne: „Broda Świętego Mikołaja” z cyklu Muzolaki oraz „Dzwoneczek Świętego Mikołaja” Teatru Promyk.

Alicja Cichacka

Kolejnym projektem edukacyjnym realizowanym w grupie „Tropicieli” był „Zima już jest blisko”.. Zrealizowaliśmy tematy związane z deszczem i wiatrem. Dzieci dowiedziały się, jak zwierzęta przygotowują się do zimy, jak zrobić przetwory na zimę i jak należy ubierać się stosownie do pory roku. Tropiciele ćwiczyły samodzielne ubieranie się przed wyjściem na spacery. Podczas nich przedszkolaki obserwowały zmiany zachodzące w przyrodzie. Kilkoro dzieci z grupy brało udział w konkursie „Święto Pluszowego Misia”. Z okazji tego święta odwiedziły nas w przedszkolu panie z Biblioteki Publicznej i czytały misiowe bajeczki. W naszej sali przez cały dzień bawiliśmy się swoimi misiami – przytulankami. Czas nam upłynął w miłej, radosnej i tanecznej atmosferze 🙂

Alicja Cichacka

Projekt edukacyjny „Drzewo” był realizowany w naszej grupie od 21.10. do 15.11. br. Podczas trwania projektu dzieci dowiedziały się, że drzewo zbudowane jest z korzenia, pnia, gałęzi, liści lub igieł. Zapoznaliśmy się z wyglądem drzew w każdej z czterech pór roku. Często chodziliśmy na spacery w poszukiwaniu darów jesieni. Tropiciele przyglądali się skarbom, które dają nam drzewa- liściom, kasztanom, żołędziom  i  orzechom. Urozmaiciły one nasze zajęcia podczas zabaw plastycznych, które dzieci uwielbiają.

Alicja Cichacka

07.11.br. dzieci z grupy Tropiciele zaprosiły do przedszkola swych rodziców na pierwszą, dla nich ważną uroczystość – „Pasowanie na Przedszkolaka”.

Dzieci dzięki współpracy wychowawczyń i rodziców przedstawiły zebranym gościom montaż słowno-muzyczny. Następnie złożyły przysięgę, po której zostały pasowane przez Panią Dyrektor, na prawdziwych przedszkolaków. Otrzymały także okolicznościowe dyplomy i medale. Uwieńczeniem uroczystości była wspólna, rodzinna biesiada ze słodkim poczęstunkiem. Ogromną niespodzianką dla dzieci były zabawki, zakupione przez rodziców i Panią Dyrektor. Wzbogaciły one nasze tematyczne kąciki w sali.

Serdecznie dziękujemy!!!

Alicja Cichacka

Pierwsze dni w przedszkolu to czas niepewności, nieśmiałości, radości a także płaczu. Wszystkie dzieci w grupie „Tropiciele” były jednak bardzo dzielne! Spędzały czas na wspólnej zabawie, śpiewie (także po angielsku) oraz podczas pierwszych wyjść na spacery. Każdego dnia działo się w przedszkolu coś ciekawego. Dlatego też dzieci nie miały ochoty ani czasu na nudę. Po wspólnej zabawie sprzątały wzorowo salę, z apetytem jadły obiadek, a niektóre również z chęcią odpoczywały.

20 września obchodziliśmy nasz pierwszy Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka. Dzieci z grupy „Tropiciele” obchodziły to święto razem ze starszymi koleżankami i kolegami. Brały także udział w przedstawieniu kukiełkowym pt. „Martynka w Krainie Baśni”- przygotowanym przez nauczycielki naszego przedszkola. Kolejnym miłym wydarzeniem tego dnia było spotkanie z gościem-ekspertem panem Danielem, który specjalizuje się w hodowli ptaków ozdobnych. Dzieci mogły zadawać pytania hodowcy i przyglądać się z bliska kurkom. Wizyta nawiązywała również do tematu projektu realizowanego w naszej grupie we wrześniu – „Gospodarstwo”. Ponadto uczestniczyliśmy również w pierwszym spotkaniu muzycznym z cyklu „Muzolaki”. Dzieci spisały się na medal, grzecznie i aktywnie uczestniczyły w koncercie.

Dziękujemy wszystkim Rodzicom za wyrazy sympatii, zaufanie i współpracę!

Alicja Cichacka

10.06.2019 przedszkolaki z grupy Tropiciele zaprosiły swoich ukochanych bliskich na występ przygotowany z okazji Dnia Rodziny. Dzieci wspólnie zaśpiewały piosenki (również po angielsku), wyrecytowały wiersze oraz przedstawiły układy taneczne. Na zakończenie części artystycznej dzieci wręczyły swoim rodzicom prezenty – Puchar Super Taty oraz błyszczące świeczniki dla Mamy. Resztę czasu spędziliśmy bardzo aktywnie! Po występach, oprócz smacznego posiłku- można było skorzystać z atrakcji zaproponowanych przez właściciela Agroturystyki Gronostaj w Marszewcu – przejazd bryczką i kucykiem oraz spotkania ze zwierzętami. Przedszkolaki chętnie grały także w piłkę oraz skakały na trampolinie. Dodatkową atrakcją było malowanie twarzy oraz zdjęcia w kolorowej foto-budce.
Z pewnością był to dla wszystkich  miły i niepowtarzalny dzień! Bardzo dziękujemy Rodzicom oraz dzieciom za wspólną zabawę oraz zaangażowanie w pomoc.
Patrycja Kowalczewska

Tropiciele w marcu poszerzali swoją wiedzę na temat roślin i ich pielęgnacji. Przedszkolaki stworzyły, z pomocą swoich rodziców, niezwykłe „Centrum Badawcze”, w którym można było przeczytać książkę albo obejrzeć atlas o roślinach, przyjrzeć się nasionom oraz cebulom różnych kwiatów. Dzieci mogły podziwiać również odmiany różnych wiosenny kwiatków, dzięki temu w naszej sali roznosił się piękny zapach! Nie zabrakło także wspólnych wiosennych porządków w przedszkolnym ogrodzie- wspólnie posadziliśmy piękną różę, która mamy nadzieję pięknie zakwitnie. Przez cały miesiąc utrwalaliśmy budowę roślin oraz ich odmiany. Założyliśmy hodowlę fasoli, posadziliśmy również cebulki, z których wyrósł szczypiorek. Odwiedziliśmy kwiaciarnię i kupiliśmy kwiatki, aby wspólnie jeszcze bardziej upiększyć naszą salę. Podczas trwania projektu nie zabrakło licznych zabaw dydaktycznych oraz logopedycznych m.in. stworzyliśmy wiosenną łąkę, która powstała poprzez rozdmuchiwanie farb słomkami. Ponadto przedszkolaki brały udział w „słodkim eksperymencie” z cukierkami. Naszą pracę urozmaicała także tablica interaktywna. Przedszkolaki podczas trwania tego projektu były bardzo zainteresowane i aktywne- chętnie korzystały z materiałów zebranych w „Centrum Badawczym”, obserwując z uwagą otaczającą ich przyrodę.

Patrycja Kowalczewska

Kiedy po zimowych dniach możemy w końcu ujrzeć pierwsze promienie słońca- każdy z nas z niecierpliwością czeka na powrót wiosny! Wiosną wszystko budzi się do życia, ale jest to także czas, który niesie ze sobą sporo pracy. W ramach projektu ROŚLINA- 06.03.2019.- postanowiliśmy wybrać się do kwiaciarni, aby „przynieść troszeczkę wiosny” do naszej sali. Dzieci miały okazję poznać specyfikę pracy w kwiaciarni. Z zachwytem podziwiały kwiaty i rośliny, próbowały je nazywać oraz dokonywały wyboru, które zabierzemy ze sobą. Tropiciele mogli poznać nowe miejsce oraz doskonalić umiejętność kulturalnego zachowania się w miejscu publicznym. Wyprawa ta sprawiła dzieciom dużo radości i zadowolenia, a nasza sala jest teraz jeszcze piękniejsza!
Patrycja Kowalczewska

8 marca jest wyjątkowym dniem dla wszystkich kobiet, również tych małych chodzących do naszego przedszkola 🙂 Chłopcy z naszej grupy przygotowali dla swoich koleżanek niespodziankę- w postaci słodkich czekoladek oraz lizaków. Była to doskonała okazja do kształtowania umiejętności obdarowywania prezentami i dzielenia się z innymi. Chłopcy wręczyli także dziewczynkom specjalne medale oraz legitymacje uprawniające do bycia „Super dziewczyną”:)  Nie kryły one swojego zadowolenia oraz radości. Przez cały dzień wszystkim towarzyszył szczególnie podniosły i pogodny nastrój. Dziękujemy wszystkich chłopcom za pamięć!

Wychowawczynie

W miesiącu lutym „Tropiciele” przenieśli się w świat baśni i bajek. W ramach projektu dzieci słuchały i rozmawiały o treściach znanych i mniej znanych baśni oraz bajek. Dzieci dowiedziały się, jakie bajki oglądali ich dziadkowie oraz rodzicie. Dokonały porównania i określały, czym różnią się współczesne bajki od tych, które pamiętają ich bliscy z dzieciństwa. Ponadto przedszkolaki miały okazję wysłuchać opowiadania o „Kici Koci” oraz baśni „Królewna Śnieżka” w formie teatrzyku kukiełkowego. Odwiedził nas również miły ekspert. Była nim Pani Anita z Biblioteki Publicznej w Obornikach. Dzieci wysłuchały „Legendy o poznańskich koziołkach”.

Bajki i baśnie pomogły dostrzec naszym przedszkolakom dobre i złe wzorce postępowania. Dzięki temu mogły rozwijać umiejętność właściwej oceny zachowania- zarówno swojego, jak i innych.

Patrycja Kowalczewska

27.02.br.-  nadszedł długo oczekiwany dzień uroczystego „Pasowania na Przedszkolaka”. Była to pierwsza, ale jakże ważna, uroczystość w naszej grupie. Dzieci z uśmiechami na twarzy recytowały wiersze, prezentowały układy taneczne do muzyki dziecięcej i klasycznej oraz zaśpiewały piosenkę  w języku angielskim. Za piękny występ otrzymały gromkie brawa od rodziców. Pani Dyrektor przy pomocy „Czarodziejskiego ołówka” dokonała „Aktu pasowania” oraz wręczyła przedszkolakom, wspólnie z wychowawczyniami- pamiątkowe dyplomy. Na zakończenie uroczystości nie zabrakło również słodkiego poczęstunku.
Z całą pewnością był to dzień pełen pozytywnych i niezapomnianych emocji dla całej naszej społeczności przedszkolnej!
 Patrycja Kowalczewska

9 lutego na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Pizzy. Grupa Tropiciele, dzięki uprzejmości właścicieli lokalnej „Pizzerii Zamkowej”,  obchodziła ten dzień 20.02.2019. W tym dniu dzieci zjawiły się w lokalu, poznały historię pizzy oraz dowiedziały się, z jakiego kraju ona pochodzi. Dzieci miały możliwość poznania restauracyjnej kuchni i znajdujących się w niej sprzętów. Przedszkolaki wspólnie z właścicielami restauracji wykonały pizzę. Każdy mógł dodać takie składniki jakie lubi. Najbardziej wyczekiwanym momentem było przyniesienie upieczonej pizzy. Wszystkie dzieci chętnie zjadły swoją porcję i nawet prosiły o dokładkę. Dzień minął nam w spokojnej i życzliwej atmosferze. Na zakończenie naszego pobytu dzieci przekazały na ręce właścicieli „Pizzerni Zamkowej” podziękowanie za tak wspaniały „Dzień Pizzy”. Również podróżowanie autobusem sprawiło Tropicielom dużo radości!

Patrycja Kowalczewska

15.02.2019 roku odbył się pierwszy Balik w naszej grupie. Wszyscy dołożyli wszelkich starań, aby ten dzień był radosny i kolorowy. Od samego rana na sali można było spotkać na przykład: Else, Bellę, Zaczarowaną oraz Batmana i Kowboja. Po śniadaniu dzieci pozowały w swoich przepięknych strojach w sesji fotograficznej. Następnie zaczęliśmy wspólną zabawę przy rytmicznej muzyce. Przedszkolaki świetnie się bawiły uczestnicząc w tańcach oraz zabawach integracyjnych. Muzyka porwała dzieci do pląsów w rytm utworów takich jak: „Baby shark”, „ Makarena”, „Kaczuchy”, „Jedzie pociąg” oraz „Boogie Woogie”. Zabawa karnawałowa przyniosła Tropicielom dużo radości i niezapomnianych wrażeń!

Patrycja Kowalczewska

Miesiąc styczeń 2019 był pierwszym miesiącem, w którym dzieci rozpoczęły przygodę z przedszkolem „Bajeczka”. Czas ten minął szybko i pracowicie. Dzieci wykazywały  ogromną chęć do zabawy, poznawania świata i zdobywania nowych doświadczeń. „Gospodarstwo”- to pierwszy projekt w naszej grupie. W ramach projektu poznaliśmy maszyny w gospodarstwie; proces powstawania cukru („Od buraka do lizaka”) i nazywaliśmy zwierzęta wiejskie. Zapoznaliśmy się z różnymi typami gospodarstw, m. in. ekologiczne i rybne. W celu poszerzenia wiedzy wybraliśmy się do pobliskiego sklepu zoologicznego, aby poznać niektóre zwierzęta. Dzieci nie kryły  ogromnej radości z wycieczki. Aktywna zabawa z kukurydzą pobudziła wyobraźnię przedszkolaków oraz ich kreatywność. Proste zabawy z wykorzystaniem ziaren czy wody z mąką- to szereg pomysłów na oderwanie malucha od telewizora i komputera. W celu urozmaicenia naszych zajęć, wykonywaliśmy zadania na tablicy interaktywnej.

Nie zapomnieliśmy również o Dniu Babci i Dziadka, z tej okazji przygotowywaliśmy dla nich kolorowe laurki 🙂

Przed naszymi przedszkolakami kolejne miesiące ciekawej pracy oraz nowych doświadczeń!

Patrycja Kowalczewska