edukacja i Rozwój

Nasze programy

Realizowane programy

  • „Rozwój – Wychowanie – Edukacja” – Anna Stalmach-Tkacz, Karina Mucha, Wyd. Nowa Era, 2019.
  • „Elementarz sześciolatka” – Stenia Doroszuk, Joanna Gawryszewska, Joanna Hermanowska, Katarzyna Kamińska-Dolata.
  • „English through play” – mgr Katarzyna Tomaszewska.
  • „Mali dzielni ratownicy” – mgr Anna Budyła.
  • „Savoir-vivre przedszkolaka” – mgr Dorota Müllauer.
  • „Taniec to sama radość” – mgr Magdalena Glabiszewska-Machowicz.
  • „W moim sercu Polska” – mgr Marlena Krzyścin.
  • Program adaptacyjny „Z radością do przedszkola” – mgr Karina Jaworska, mgr Justyna Wieczorek-Nowak.
  • „Mały miś w świecie Wielkiej Literatury” – Aneta Konefał, Wyd. MAC, 2019.
  • English is fun” – mgr Magdalena Glabiszewska-Machowicz

Innowacja pedagogiczna:

  • „Od kreski do e-ski” – mgr Dorota Surma- Polydore, mgr Justyna Wieczorek-Nowak.
  • „Podskocz, tupnij, klaśnij – wesołe zabawy z czytaniem” – mgr Marlena Foetke.

Pracę dydaktyczno – wychowawczą opieramy na metodach:

  • Pedagogika zabawy.
  • Kinezjologia edukacyjna P. Dennisona.
  • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
  • Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz.
  • Edukacja przez ruch.

„Mamo, tato – co wy na to?”

Program edukacyjny dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz ich rodziców i opiekunów powstał z inicjatywy Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Poznaniu. Głównym celem programu jest zwrócenie uwagi rodziców dzieci 5-6 letnich na specyfikę ich rozwoju, istotę zmian fizycznych i psychicznych, których doświadczają, ze szczególnym naciskiem na ich potrzeby, słabości i kryzysy.

Ramowy rozkład dnia w naszym przedszkolu

6:00 – 8:15
Poranek w przedszkolu

Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne i pod kierunkiem nauczyciela. Rozmowy i zajęcia indywidualne o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym. Ćwiczenia logopedyczne oraz kinezjologiczne. Zabawy ze śpiewem. Czynności porządkowe

8:15 – 8:30
Ćwiczenia poranne

Krótkie ćwiczenia poranne dla dzieci.

8:30 – 9:00
Śniadanie

Czynności opiekuńcze, samoobsługowe i organizacyjne

9:00 – 11:30
Zajęcia edukacyjne i rozwojowe z dziećmi

Zajęcia ruchowe: zabawy ruchowe, ćwiczenia gimnastyczne, zajęcia przy muzyce
Działalność plastyczna, techniczna i konstrukcyjna: wszystkie techniki plastyczne, prace wg wzoru, wykonywanie akcesoriów do zabawy.
Działalność umysłowa: opowiadania, rozmowy, przekazywanie treści literatury, uczenie wierszy, piosenek, zabawy inscenizowane, przedstawienia kukiełkowe, imprezy i uroczystości przedszkolne, obserwacje przyrodnicze, kształtowanie pojęć matematycznych.
Pobyt na świeżym powietrzu: zajęcia sportowe, gry i zabawy ruchowe, spacery, wycieczki w teren, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze.

11:30 – 12:00 Obiad

Czynności samoobsługowe, organizacyjne i porządkowe

12:00 – 13:30
Odpoczynek

Słuchanie baśni, legend, opowiadań
Zabawy integracyjne, planszowe, konstrukcyjne, plastyczno-techniczne
Zabawy dowolne, wycieczki, spacery, zajęcia w ogrodzie przedszkolnym
Gry i zabawy ruchowe.

13:30 – 14:00 Podwieczorek

Czynności samoobsługowe, organizacyjne i porządkowe związane z przygotowaniem do obiadu

14:00 – 17:00
Popołudniowe aktywności

Kontynuacja działalności, zabawy dowolne pod kierunkiem nauczyciela
Ćwiczenia gramatyczne i słownikowe, praca wyrównawcza i indywidualna
Rozmowy i zajęcia indywidualne, czynności porządkowe.
Gry i zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.
Omówienie z dziećmi wydarzeń dnia.

17:00
Zakończenie dnia

Rozchodzenie się dzieci

Kampania edukacyjna „Mamo, tato, wolę wodę!”

Została objęta honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej oraz patronatem merytorycznym przez Instytut Żywności i Żywienia oraz Instytut Matki i Dziecka. Akcja promuje nie tylko zdrowy tryb życia kładąc nacisk na prawidłowe odżywianie i aktywność fizyczną, ale także postawy proekologiczne. Środowisko przedszkolne jest istotnym miejscem kształtowania właściwych nawyków i postaw. To misja przede wszystkim dla rodziców i nauczycieli. Nadrzędnym celem programu jest zachęcenie dzieci do picia wody, która jest niezbędnym elementem zrównoważonej diety. Kampania edukacyjna „Mamo, tato, wolę wodę!” zawiera propozycje zadań i ćwiczeń dla dzieci, które nauczyciel będzie rozwijać podczas zajęć dydaktycznych w przedszkolu.

W ramach zajęć poruszane będą następujące treści:

  • Co to jest „woda” i skąd pochodzi
  • Znaczenie wody dla ludzi, roślin i zwierząt
  • Zdrowy tryb życia i aktywne formy wypoczynku
  • Znaczenie picia wody dla organizmu człowieka
  • Poznanie właściwości wody, obiegu w przyrodzie, stanów skupienia
  • Zastosowanie wody w życiu codziennym
  • Wyrabianie nawyku oszczędzania wody

Udział przedszkolaków w zajęciach wzbogaci wiedzę dzieci na temat roli wody w życiu człowieka, jej możliwości i zastosowań, wpłynie pozytywnie na ich rozwój emocjonalno – poznawczy, ale także może się w znaczny sposób przyczynić do profilaktyki nadwagi i otyłości.